Slasti komunikace aneb Vodafone linka
Rok jsem přemýšlela o tom, že mít dva telefony je nesmysl. Ale prala se ve mně nostalgie 10 let s jedním číslem a praktičnost lacinějšího volání s druhým číslem. Občas jsem nerozhodná a tak jsem o tom jen občas mluvila. Do aktivity mě dostal telefon z Vodafone linky, kde se ptali na mojí spokojenost a já jim řekla, že uvažuji o tom, že skončím, neboť mám druhý telefon výhodnější. Okamžitě mi nabídli slevu, že jsem vážený klient a bla bla bla a dva dny na rozmyšlenou a že zavolají. Takže jsem si spočetla co a kde. Vyšlo mi, že u nového to je stále výhodnější, navíc mi Vodafone slevu nabídl jen na rok. Pravda, rozdíl se pohyboval v řádu desítek haléřů, ale i tak to rozdíl byl. Hlavní věc ale byla, že za ty dva dny jsem si spočítala nejen rozdíl, ale našla i to, jaké nabídky dávají lidem, aby u nich zůstali. Po 10 letech mě celkem namíchli, už jen proto, že já jim přesně přečetla, jaký tarif mám, jaký tarif si můžu dát, aniž bych si něco vymýšlela, a oni mi nabídli jen na ten rok něco přibližného a navíc, nezavolali. Tak jsem volala já, ať mi tedy to číslo zruší a nazdar. Operátorka číslo dvě mi nabídla další slevu. Perfektní, platila bych méně, jak to co mi nabídla první, ale za podstatně méně volných minut. S díky jsem řekla, ať to ukončí. Tolik rozhovory 7 a 9. února tohoto roku. V 16.08 téhož dne mi přišla SMS ve znění: Dobry den, Vase cislo bude zruseno k uctovacimu obdobi 10.2.2011 Do 6 mesicu ho muzete zdarma aktovovat na cisle *077 nebo 800770077. Vdafone Od druhého dne mám na displeji mobilu napsáno Omezená služba. Postupem času jsem zjistila, že nový tarif na míru umožňuje nulový tarif, s jedinou podmínkou: 16. V případě, že uživatel SIM karty se zvoleným Tarifem na míru (tzv. tarifem bez závazků) nevyužije po dobu 13 měsíců žádné placené služby, je Vodafone oprávněn příslušnou SIM kartu deaktivovat. Usoudila jsem, že než měnit vše, co mám spojené se starým číslem, bude jednodušší jeden hovor a udělat si z něj jen mobil příjmový. Tak jsem 23.2 zavolala na číslo 800770077, kde jsem byla automatem vyzvána k zadání čísla, o které se mi jedná. Zadala jsem a byla jsem upozorněna, že jsem patrně zadala nesprávné číslo. Zkusila jsem to znovu a opět stejný výsledek. Opět mi řekli, že špatně...a že neradi zdržují a mám zadat všech 9 číslic. Nakonec mi robot sdělil, že jestli chci číslo nové, mám volat 800777777, že na tomto čísle mi již nic nenabídnou. Volala jsem tedy číslo druhé, sdělila operátorce že chci aktivovat deaktivovanou kartu a ona na to, abych si zavolala na číslo 800770077. Upozornila jsem jí, že rada je to dobrá, ale nevhodná, protože tam mi řekli, že mi nepomůžou a poslali mě sem. Přepojila mě tedy na zákaznickou linku, kde si nechali nadiktovat číslo. Nenašli ho, tak mi řekli, že jsem měla kartu na kredit, já je na oplátku ubezpečila, že celých 10 let jsem měla paušál. Tak prý, jestli bych jim mohla říct fakturační údaje. Zeptala jsem se, jestli tím myslí jméno a příjmení. Chvilka ticha a usoudil, že ano. Mohl chtít třeba číslo účtu, že... naťukal jméno a příjmení a že by mu pomohlo rodné číslo. S upozorněním, že mám chřipku a kdyby mi špatně rozumněl, ať se klidně ptá, jsem mu diktovala rodné číslo. Část ho chěl zopakovat, tak jsem opakovala. Zase se odmlčel a pak se nesměle ozval, že rodné číslo má minimálně 9 čísel a já mu řekla jen 7...nenapsal si rok:-D Tak jsme doplnili rodné číslo, pátal, pátral a nic. A že prý jsem zřejmě v novém systému. To je jejich vnitřní záležitost, s tím jsem mu neporadila. Najednou zajásal, že mě vidí a že jsem to číslo rušila loni. Neměla jsem sílu už ani na průpovídku, že mi někdo zatajil rok života, a pouze ho ujistila, že jsem to číslo rušila nejen letos, ale i tento měsíc. Nějak mě ale pořád nemohl najít a tak, že aby mě nezdržoval, číslo najde a ozve se mi. Ptala jsem se ho ještě, jak to je s tou placenou službou jednou za 13 měsíců, jestli stačí poslat 1 SMS, nebo zda je potřeba aktivovat nějaký balíček. Evidentně hloupý dotaz, který zajímal zatím jen mně, protože dotyčný ani nikdo kolem nevěděli. Vysvobodila jsem ho, že ať mi to zjistí s tím číslem a dá vědět. Leč neozval se, tudíž jsem druhý den využila chřipkové nechuti k jídlu a jala se opět volat, tentokrát již rovnou na číslo 800777777 a chtěla jsem po slečně přepojit na zákaznickou linku. Slečna, že to nejde a ať jí řeknu, co potřebuji. A že proč jsem číslo rušila. Tak jsem řekla proč, i proč ho chci aktivovat, nadiktovala jí údaje, slečna zjistila, že nic nezjistí a že vlastně jde, aby mě přepojila na zákaznickou linku:-D Tam jsem opět sdělila veškeré údaje, opět jsem byla ubezpečena, že to zjistí a ozvou se mi. Pravda, trvalo dost minut, kdy mi jen tůtalo do uší, než si mě vzal další operátor...asi jsem byla tou dobou už postrach, a doufali, že mě tůtání odradí. Jenže, tou dobou jsem se už bavila a nemínila se vzdát. Bavili se i kolegové, kteří měli také pauzu:-) Operátor mě opět ubezpečil, že mě nevidí a že se mi ozve. Upozornila jsem ho, že to už mi bylo slíbeno a skutek nikde. Že prý byla moje žádost předána dál a tam, že mají 10 dní na vyřízení. Uznala jsem, že tedy asi mají, ale neodpustila jsem si podotknout, že na to mě kolega opomněl upozornit. Než jsme ukončili hovor, optala jsem se, jestli by nechtěl kontaktní mobil, vzhledem k tomu, že ten, co řešíme je neaktivní. Uznal, že chce. Ale tohle chápu, běžně řeší se zákazníky problémy na číslech, která jsou u nich a fungují. Překvapil, volal hned druhý den, že moje číslo bude do 5 dní obnoveno, ale že jen s tarify nové generace. Odpověděla jsem, že to právě chci a optala se, jak je to s tou placenou službou jednou za 13 měsíců. Nevěděl, nechal mě chvíli poslouchat to úděsné tůtání, kterým zřejmě odrazují klienty od toho, aby seděli na telefonu a čekali, až se jim bude někdo věnovat, ale po chvíli mi sdělil, že opravdu stačí třeba 1 SMS jako placená služba...UFFFF...takže...naučila jsem se používat konkurenci, kdo bude chtít, během pár sní mě může zas kontaktovat i na starém čísle...ale ozývat se budu z nového:-) Mimochodem...cesta do Humpolce a zpět mi trvá přibližně 34 minut. Hovorem s operátory a automatem jsem strávila zhruba 45 minut...to bych za těch zbylých 10 nejspíš stihla v bance i změnu čísla:-)